fredag 26. september 2008

MOLLENDO NESTE...






Forrige fredag kom jeg til Mollendo og Inger Johanne sammen med familien min og Karin Eiken, vi hadde hatt en stopp i Arequipa der sistnevnte diska opp med rørt jordbærsyltetøy og vafler! Gjett om det var godt etter en fire timers kjøretur fra Juliaca!!!

Målet var ei diakonisamling i Mollendo, der tre tema var satt opp; Hva sier Bibelen om diakoni?, Hva er diakoni i praksis? og; Hvordan utøve diakonien? 

Det er godt å høre på våre nasjonale medarbeidere, som etterhvert har opparbeidet seg en anseelig bibelkunnskap og praktisk kunnskap om emnet. Spesielt vil jeg nevne Yolanda, som er en god sjelesørger, og som også har sett hva diakonien dreier seg om og som evner å formidle denne kunnskapen slik at tilhørerne holder seg våkne i rekkene!!! --Alle kjenner seg igjen i det Yolanda formidler. 

Jova, fra menigheten Mi Peru, er nyvalgt sonediakon i Arequipa, og dette er også ei dame man lytter til. Jeg gleder meg til å se hva hun kan utrette sammen med de andre diakonene i Arequipa sone framover! 

Diakoni er kirkas utstrakte arm, -ordet praktisert. Kirka er oss, og vi er her for de som trenger oss. 

1 kommentar:

Gunhild sa...

Så koselig å se Yolanda, du må hilse fra meg. Tenkte på dere da jeg kjørte gjennom Valdres i dag.
Gunhild